Водич како најбрзо да уништиш било која промена

Денес немаме фабричка сирена која го означува крајот на смената, но имаме нотификации што нè следат и кога сме на работа и кога мислиме дека сме слободни.

vodich-4807-fi

Извор: Freepik

Замисли идеален свет во кој секоја компанија совршено управува со промените. Вработените разбираат што се менува и зошто, сите се вклучени, мотивирани, подготвени да тргнат во акција и да ја изнесат промената до крај. Да, ни јас никогаш не сум го видела тоа.

Вистината е многу посурова. Истражувањето на WTW од 2023 година покажува дека само 43 проценти од вработените сметаат дека нивните компании добро управуваат со промените, а само 25 проценти веруваат дека лидерите се способни да го прават тоа. Со други зборови: промените се насекаде околу нас, но нашата способност да ги спроведеме и понатаму е катастрофална.

Толку често грешиме, што слободно можеме да кажеме дека речиси ја усовршивме вештината на саботирање на промените. И тоа вреди да се стави на хартија и да се пофалиме.

Затоа, еве го мојот водич за тоа како најбрзо да уништиш било која промена, составен од најчестите и најголемите грешки што постојано ги повторуваме. Значи, ако се препознаеш во некоја точка – честитки, ти си мајстор за саботирање промена.

Држи сè зад затворени врати

Ако CEO и топ-менаџментот знаат што се менува, значи дека знаат сите. Зошто да трошите време објаснувајќи им на „обичните смртници“, односно на вработените? Луѓето и онака ги дознаваат вашите одлуки по ходниците, преку трачеви на кафе-пауза или кога веќе ќе ги прегази булдожерот на промената.

Молчењето е исто комуникација – но таква што создава хаос, незадоволство, страв и го тера народот да си оди.

Негувај колективна глупост

На компаниите што го ценат дијалогот и ги вклучуваат вработените во имплементацијата на промените – искрено – промените дури им успеваат. Но што ќе ни е тоа? Многу полесно е кога суптилно ќе им испратите порака: не е твоја работа да мислиш.

Затоа, направи куп правила и процедури што ќе ја задушат секоја иницијатива и иновација, а ако некој случајно праша „зошто“, потсети го дека не го засега.

Така успешно градиш култура на послушни вработени кои не поставуваат незгодни прашања — само одеднаш ќе побегнат со главата без обѕир.

Напумпај ја целата приказна за да изгледа сериозно

Транспарентноста е преценета. Луѓето и онака сакаат добра претстава, па затоа организирај перформанс. Пушти шарени презентации, ветувај магла, мери сè што нема врска со суштината и подели промотивни шолји со слоганот на промената.

Луѓето ќе мислат дека „нешто се работи“, никој нема да знае што треба да направи, а вашата илузија на контрола ќе трае токму толку – додека реалноста не чукне на врата.

Играј на картата на страв

Психологијата кажува: луѓето многу посилно реагираат на загуба отколку на добивка. Па искористи го тоа! Кога зборуваш за промената, нагласи сè што ќе исчезне – бенефити, стабилност, навики. Зошто би ги споменал новите можности и развој?

Надежта мотивира, но стравот парализира.

Ако доволно долго го негувате чувството на несигурност, ќе добиете пасивност и отпор – совршен рецепт за хаос.

Искористи го „nudging“ за да ги боцнеш, не за да им помогнеш

„Nudging“ е психолошки термин за благо насочување на луѓето кон одредено однесување без принуда. А ти во промената користи го како алатка да ги држиш во паника.

Испрати мејл со наслов:

„Сакаш да дознаеш три начини на кои дигиталната трансформација ќе ти го уништи животот? Кликни овде.“

Не мораш да им објасниш ништо. Доволно е малку да ги потресеш и да ги оставиш без одговор. Тоа е вистинската мера.

Бонус совет: не прави ништо

Ако сето ова ти е премногу работа – тогаш едноставно не прави ништо.

Пушти ги гласините да се шират побрзо од официјалните канали, нека луѓето погодуваат и паничат. На крајот на краиштата, зошто како компанија би вложувале енергија кога промената „и онака некако сама ќе се случи“? Управувањето со промените бара сериозен труд, посветеност, емпатија, транспарентност и дијалог. Полесно е да се остане во зоната на конфузни пораки, лош тајминг и наредби „одозгора“ сервирани со доза страв.

Промената ќе се случи во секој случај — само нема да успее.

Значи, на тебе е дали ќе го користиш овој текст како водич за работа или како листа на грешки што не смееш да ги повторуваш.

Пишува: Тијана Бејатовиќ, Founder & Communications Strategist @topIC

Извор: bizlife.rs

Избор на уредникот

Prijavi se na novosti.